Adminisztrátor képe
Adminisztrátor
  • Pótkerék, minden típushoz! - akciós téli gumik

Új autó vásárlásakor mindenki spórolni akar, ennek áldozata sokszor a pótkerék is. Pedig Európa ezen a felén - ahol sokszor rossz minőségű útburkolatokon autózunk -  nem biztos, hogy érdemes, sok defekten ugyanis nem segít a defektjavító. A Kerékshop-nál minden autótípushoz találsz pótkereket, illetve emelő-kerékkulcs szettet kedvező áron.

Néhány éve a nagyon olcsó autók felszereltségének méltatásakor is biztos elemként szerepelhetett a pótkerék, ám ez ma már pont a drágább autókhoz nem jár. Ennek oka, hogy minél nagyobb kerék van egy autón, annál több tömeg, hely és pénz takarítható meg, ha pótkerék helyett a gyártó csak defektjavító szettet rak a csomagtérbe. A tömegcsökkentéssel minimális mértékben, de az üzemanyag-fogyasztás is apasztható. A mai luxuskocsikhoz sok esetben már opcióként sem lehet kérni az autóhoz illó 17-18-19 colos kerékből pótot a csomagtérbe, ez pedig egészen egyszerűen az autó alapfunkcióját, azaz mobilitását korlátozza. Ha lejjebb megyünk, a tömegmodelleknél sok esetben felárért kínálnak defektjavító helyett legalább szükség, ritkábban teljes értékű pótkereket. Sőt, a legújabb modelleknél sokszor már helye sincs a pótkeréknek!

A hazai utakat ismerve mindenkit óvva intenék a defektjavítótól, a mai defektek jó része a gumisok és saját tapasztalatom szerint is végzetes. Nem pontszerű sérülés okozza ugyanis a gumi leeresztését, hanem az oldalfala szakad - leginkább durva kátyúfogás következtében. Az ilyen sérüléseken nem segítenek a defektjavítók és a gumisok sem. A megoldás csak a csere, itthon ilyen esetben hívható az assistance vagy egyéb tréleres, aki elviszi az autót a legközelebbi gumishoz, így biztosan lassabb és drágább a javítás, mintha csak kereket kellene cserélni. Ha hétvégén vagy éjszaka történik a „baleset”, aligha várható azonnali javítás, de sok esetben hétköznap is várni kell az új abroncsra.

Már egy mankókerék, azaz szükségpótkerék is komoly fegyvertény a defektjavítóval szemben. Ha ilyen lapul a csomagtérben, a defekt utáni továbbhaladás nem kétséges, de nem olyan egyszerű, mintha teljes értékű pótkerekünk lenne. Ügyelni kell arra, hogy hajtott tengelyen azonos méretű abroncsok legyenek, különben hosszabb távon a differenciálmű is tönkremehet - a kocsi stabilitása viszont mindenképpen romlik. Ezért például, ha a leggyakoribb esetből indulunk ki, vagyis fronthajtásos autó, első gumija lyukad ki, rögtön dupla kerékcserével kell számolni. Előre sértetlen teljes értékű abroncsot kell szerelni a hátsó tengelyről, oda pedig mehet a mankókerék. Teljes értékű pótkerékkel ez a macera sincs, de utóbbi legfőbb előnye inkább az, hogy hosszú távra is alkalmazható, míg a mankókerék legfeljebb 60-80 km/órás tempóval, rövid, mintegy 100 kilométeres távon használható csak.

Autóvásárláskor, ha van rá lehetőség, feltétlenül érdemes áldozni a pótkerékre. Ha egyszer szükség lesz rá, sokkal többet fog érni, mint a csomagtérben az annak feláldozásával nyert néhány liter plusz tér, mely ráadásul sok esetben padló alatti rekeszt jelent csak. Nyugat-Európához mérten a hazai utakon is jóval nagyobb a kátyúk miatti, oldalfal szakadásos defekt esélye, de még rosszabb a helyzet keleti szomszédjainknál. Ezért Romániába, Ukrajnába indulva akár a csomagtér jelentős részét erre pazarolva érdemes vásárolni egy teljes méretű felnit az autó többi abroncsához passzoló gumival, hogy defekt esetén ne kelljen esetleg éjszaka kényszerpihenőt tartani. Elhagyatott helyen az assistance-nál hamarabb érkezhetnek meg a "hiénák", akik akár az autó többi kerekét vagy egyéb értékeket is elvihetnek!

Mint sok mást, a defektet is jobb megelőzni, mint orvosolni. Ezért a rossz úton autózóknak alacsony oldalfalú abroncs helyett magas oldalfalút érdemes használniuk. A ballonos abroncs ugyanis nem csak kényelmesebb, a sérüléseknek is jobban ellenálló. A gumin kívül az azt hordozó kerék sem lényegtelen, az alufelni önmaga is sérülékenyebb és kialakítása miatt az abroncsot is jobban feszíti, több esélyt ad a defektre. A gumik belsejébe fecskendezhető defektmegelőző adalékok annyit érnek a kátyús defekteknél, mint a javító-sprayk, semmit!



Teljes értékű pótkerékkel is csak akkor teljes a „biztonság”, ha a többi abroncséhoz hasonlóan, legalább 2 havonta ellenőrizzük abban a keréknyomást. A gyári szerszámkészletet érdemes otthon, vészeseten kívül próbára tenni, előfordulhat, hogy a gyári kerékkulcs helyett jobb egy-két ezresért egy komolyabb, nagyobb nyomatékkarral rendelkezőt beszerezni. Utóbbival könnyebb a csavarok kilazítása, ez főként hölgyek számára lehet fontos.

Forrás: www.autonavigator.hu

Részletekről érdeklődj az info@kerekshop.com e-mail címen, vagy a +36303132658-as telefonszámon!